Exerciții fizice și inflamații: poate CBD ajuta la prevenirea leziunilor?

Exerciții fizice și inflamații: poate CBD ajuta la prevenirea leziunilor?

Exercițiile fizice regulate sunt importante pentru mulți dintre noi. Și odată cu aceasta vine și durerea musculară după exercițiu. Acesta este un proces natural de recuperare și ajută la îmbunătățirea condiționării, dar poate fi și un semn de accidentare. Cheia este să găsiți echilibrul în care să dați randament maxim.

Ce este inflamația?

Inflamația este un proces natural al organismului care folosește globulele albe și alte substanțe pentru a se atașa la orice leziune (de obicei, o lovitură, o tăietură sau o zgârietură) și a începe să o repare.1 Inflamația permite celulelor sanguine să se deschidă, astfel încât suficient sânge să ajungă în zonele afectate. Cheagul rezultat ajută la repararea țesutului deteriorat și provoacă durere, care este o parte naturală a procesului de vindecare. Țesutul afectat eliberează, de asemenea, citokine, care acționează ca un fel de semnal de ajutor pentru celulele imunitare, hormoni și nutrienți din organism pentru a ajuta la rezolvarea problemelor care apar.2

Cu toate acestea, în sport, fie că este vorba de haltere, alergare pe distanțe lungi, ciclism sau orice altă formă de exerciții fizice, inflamația este cauzată de mici rupturi microscopice în țesutul muscular. Iar organismul răspunde la această leziune prin provocarea unei inflamații, ceea ce poate duce la DOMS nedorit (dar la fel de benefic).3

Ce este DOMS?

DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness) înseamnă durere musculară cu debut întârziat. Este durerea resimțită a doua zi (adesea zile) după un antrenament intens. Nu este durerea musculară pe care o simțiți în timpul și imediat după exercițiu, este pur și simplu o durere musculară acută datorată acumulării de acid lactic și dispare rapid. Simptomele DOMS apar, de obicei, la 12-24 de ore după exercițiu. Durerea este, de obicei, cea mai gravă la 1-3 zile după exercițiu și apoi dispare treptat.4

Simptomele includ sensibilitate musculară, umflături, pierderea pe termen scurt a forței și reducerea amplitudinii de mișcare din cauza rigidității. Deși DOMS face parte din procesul natural care ajută organismul să își schimbe funcția (de exemplu, puterea musculară, creșterea și condiționarea), DOMS poate să vă dea complet peste cap planul de antrenament și să vă pună pe tușă dacă durerea este severă. Dar atunci care sunt opțiunile pentru a reduce această inflamație?

Hátfájás CBD

Alternative NSAIDS

Medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS) sunt utilizate cel mai frecvent ca analgezice, antipiretice și antiinflamatoare. Acest lucru include atunci când dorim să reducem leziunile legate de exercițiile fizice (cum ar fi entorsele, luxațiile și febra musculară). Aceste antiinflamatoare acționează prin blocarea enzimei ciclooxigenază, care produce prostaglandină, o moleculă hormonală care are un efect de inducere a inflamației.

Deși medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (de exemplu, aspirina, ibuprofenul) sunt populare pentru a depăși DOMS și alte dureri legate de performanță, acestea pot avea mai multe efecte secundare negative dovedite, cum ar fi amețeli, arsuri la stomac, probleme de stomac și hipersensibilitate. Prin urmare, aceste medicamente eliberate fără prescripție medicală nu sunt o alegere bună pe termen lung, în special pentru cei cărora le pasă de fitness și sănătate.

Dar care este alternativa? Mai multe suplimente pe bază de plante, cum ar fi gheara diavolului și scoarța de salcie, pretind că au efecte antiinflamatorii, dar există foarte puține dovezi științifice. Cu toate acestea, substanța curcumină, care se găsește în turmeric, conține mai mulți compuși bioactivi care s-au dovedit a avea efecte medicinale. Aceste substanțe se numesc curcumine și sunt la fel de eficiente ca și medicamentele antiinflamatoare, atunci când sunt luate în doze corecte.6

Reducerea inflamației cu CBD

O altă soluție foarte promițătoare pentru a combate DOMS și a preveni leziunile în timpul exercițiilor fizice este canabidiolul (CBD). CBD este un extract ne-psihoactiv de canabis, unul dintre cele peste 100 de componente naturale, filtrate pentru a vă oferi beneficiile fără efecte secundare nedorite. Acest canabinoid este legat de sistemul endocanabinoid extrem de puternic al organismului. Acest sistem ajută la reglarea multor funcții psihologice și fiziologice importante, cum ar fi somnul, starea de spirit și gestionarea durerii.

Sistemul endocannabinoid este o rețea de diferiți receptori canabinoizi, dar până în prezent au fost identificați doi receptori principali: CB1 și CB2. Canabinoizii asociați cu receptorii CB2 pot avea efecte antiinflamatorii prin reducerea producției de citokine menționate mai sus.7 Așadar, deși inflamația este importantă pentru dezvoltarea condiționării și pentru promovarea unor schimbări majore în organism, prea multă inflamație poate încetini și chiar opri dezvoltarea dumneavoastră. Aici intervine CBD, care poate fi o modalitate complet naturală de a ajuta la ameliorarea durerii, vizând sursa inflamației. Acest lucru reduce riscul de accidentare și vă permite să continuați să luptați.

Doriți să aflați mai multe despre acest proces natural și esențial? Aflați aici despre beneficiile de amploare ale CBD și ale sistemului endocannabinoid care îi pot ajuta pe jucătorii de golf.

Sportolás CBD

Mențineți echilibrul

Profitați la maximum de planul de antrenament prin menținerea echilibrului. Știm că dormitul suficient, alimentația sănătoasă și odihna sunt esențiale pentru a rămâne în formă și fără accidentări. Există o mulțime de soluții din care puteți alege, inclusiv CBD, din ce în ce mai popular, care este disponibil în uleiuri de calitate și capsule ușor de administrat. Acum puteți combate inflamația în siguranță, în mod natural și eficient, indiferent de opțiunea pe care o alegeți.

Doriți să citiți mai multe despre CBD? Pe blogul nostru veți găsi o serie de articole care vă vor ajuta să vă orientați în lumea uleiului CBD. De exemplu, despre beneficiile CBDcontraindicații despre CBD, terpene și izolat de CBD.

Surse

1) https://www.webmd.com/arthritis/about-inflammation#1
2) https://www.livescience.com/52344-inflammation.html
3) https://www.healthline.com/health/doms
4) https://www.acsm.org/docs/default-source/files-for-resource-library/delayed-onset-muscle-soreness-(doms).pdf
5)https://www.medicinenet.com/nonsteroidal_antiinflammatory_drugs/article.html
6) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17569207
7) Nagarkatti, Prakash, et al. “Cannabinoids as Novel Anti-Inflammatory Drugs.” Future Medicinal Chemistry, vol. 1, no. 7, 2009, pp. 1333–1349
8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279298/